Kantoor Nanny Service Nederland
Een dag op kantoor
Geplaatst op:

Ouders en Nanny’s zijn altijd erg benieuwd wat wij iedere dag op kantoor doen. Hieronder zullen wij kort vertellen hoe de dag op kantoor verloopt.

De eerste die binnenkomt, rond een uur of 9 in de ochtend, zet water op voor de thee kannen en zet een dienblad neer met glazen.

Daarna worden de inkomende e-mails gecheckt. Wij hebben allemaal een map met eigen naam en daarin worden de e-mails gesleept die voor die persoon bestemd zijn. De algemene e-mails worden doorgenomen door Marieke. Allereerst bekijkt zij de aanvragen. Met sommige gezinnen hebben wij vaker contact gehad, en deze mails behandelt zij als eerste. De nieuwe aanvragen ontvangen via de website worden na gebeld of zij ontvangen informatie via de email.

Naast de gewone inbox hebben wij ook een mailbox voor sollicitanten. Interessante sollicitanten, zijn de Nanny’s die wij goed denken te matchen met een gezin. Deze Nanny’s worden meteen gebeld en ingepland voor een selectiegesprek. De selectiegesprekken zijn bij ons op kantoor en deze proberen wij op korte termijn in te plannen.

Gedurende de dag lopen er veel mensen in en uit. De gezinsconsulenten, Sacha en Prisca, gaan vrijwel dagelijks op pad met de Nanny auto naar een gezin. Zij voeren een Risico inventarisatie uit bij een gezin thuis of hebben een evaluatie met de Nanny. Voordat wij een nieuwe aanvraag kunnen uitzetten hebben wij een intake gesprek met ouders. Dit is vaak bij ouders thuis dus de gezinsconsulenten zijn regelmatig buiten te deur. Daarnaast voeren zij de selectiegesprekken. De agenda is strak ingepland door Marieke.

Lunchen doen wij gezamenlijk in de keuken. Tijdens de lunch ligt de telefoon op tafel, want we willen wel bereikbaar zijn. Er zijn tal van lekkere dingen beschikbaar, deze worden iedere 2 weken besteld. Tijdens de lunch bespreken we vaak de lopende aanvragen en wordt er gekeken of een Nanny’s ook met meerdere gezinnen kennis kan maken. Ook wordt de dag bij gepraat.

Overdag gaat regelmatig de telefoon. Naast dat de Nanny’s en ouders ons goed weten te vinden hebben wij ook regelmatig contact met de GGD en de gemeente. Over die laatste 2 zullen wij een andere keer verder uitweiden, want dat is soms best lastig samenwerken.

Tussendoor posten wij stukjes op facebook, worden de vacatures bij gewerkt op niet alleen onze website maar ook op meerdere vacatures sites. Worden de vacatures opgemaakt en houden wij bij in het systeem wie wij wanneer hebben gesproken en waarover.

In de avond en in het weekend blijven wij bereikbaar voor noodgevallen via de noodtelefoon. Er is altijd iemand die deze telefoon bij zich draagt om direct te reageren. Aan het einde van de dag wordt er een to do lijst gemaakt voor de volgende dag.

Er volgt snel weer een nieuwe blog van ons!