Maak kennis met onze werkwijze
Heb je interesse in de services van Nanny Service Nederland? Leuk!
Na het invullen van het interesse formulier hebben wij telefonisch contact met het gezin. We sturen dan onze werkwijze en geven aan wat de kosten per maand zullen zijn. Als alles duidelijk is maken we een bemiddelingsovereenkomst en versturen deze naar het gezin.
Na het tekenen van een overeenkomst volgt er een intakegesprek met het gezin om de wensen te bespreken en onze werkwijze toe te lichten.
De intake en werving van een Nanny
Na de intake gaan wij de vacature uitzetten aangepast op de wensen van jouw gezin. Geschikte Nanny’s worden uitgenodigd voor een uitgebreid selectiegesprek op ons kantoor en voorgesteld door middel van een profiel met foto. Indien je met een Nanny wilt kennismaken regelen wij het kennismakingsgesprek en winnen wij een referentie in. Wij adviseren eerst zelf kennis te maken met de Nanny, vervolgens een kennismaking met de kinderen en af te sluiten met een meedraai ochtend of middag. Daarna spreken we van een match!
Overeenkomst tussen ouders en Nanny en het GGD traject
Als je een Nanny hebt gekozen die aan je wensen voldoet wordt er een afspraak gemaakt om de Overeenkomst te tekenen. Het contract wordt van te voren aan de Nanny en de ouders voorgelegd en kan desgewenst worden aangevuld met afspraken op maat. De Nanny vraagt direct haar VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) aan en zorgt ervoor dat zij haar EHBO certificaat behaald. Het tekenen van de Overeenkomst vindt plaats bij het gezin thuis. Tijdens deze afspraak wordt de Risico Inventarisatie Veiligheid en Gezondheid uitgevoerd door een van onze medewerkers. Naast de risico inventarisatie wordt ook de protocollen map overhandigd en doorgesproken. Hierna wordt de Nanny aangemeld in het Landelijk Register Kinderopvang. Alle documenten worden ingediend bij de gemeente. Zodra dit is gebeurd ontvang je hier bericht over. Het traject van 8-10 weken gaat dan van start. In deze weken maakt de GGD een afspraak met de Nanny voor een inspectie aan huis. Na de inspectie aan huis ontvangt Nanny Service Nederland bericht of de inspecteur alles heeft goed gekeurd.
Uw persoonlijke gezinsconsulente zorgt dat de inschrijving in het LRKP snel en vlekkeloos verloopt. Vragen? Neem gerust contact op!
"Marenne Baas, eigenaresse"
Wat biedt Nanny Service Nederland
- Wij verzorgen een zeer uitgebreide screening en winnen altijd een referentie in.
- Een uitgebreiden inwerkmodule voor iedere Nanny
- Onze gezinsconsulenten hebben regelmatig contact met de Nanny en het gezin.
- Professioneel opgezette studiedagen met interessante trainingen gegeven door externe trainers.
- Jaarlijks wordt er een bijeenkomst georganiseerd voor alle ouders en Nanny’s, met een workshop van How2Talk2Kids.
- Onze consulenten zijn in dienst en krijgen regelmatig trainingen zodat zij jou en de Nanny optimaal kunnen begeleiden.
- Wij zijn 5 dagen per week bereikbaar. Daarnaast hebben wij in het weekend een noodnummer dat altijd bereikbaar is.